[ Pobierz całość w formacie PDF ]

1990, nr 17, s. 71-80.
B. K o ł t u s k a, Rola procesów lingwistycznych w zaburzeniach
dyslektycznych, 'Zagadnienia Wychowania w Aspekcie Zdrowia Psy-
chicznego", 1988, nr 3.
E. K o p p i t z, The Visual Aural Digit Span Test, New York
1977,
Grune & Stratton Inc.
J. K o s t r z e w s k i, Test uczenia się wzrokowo-słuchowego
"Chińskie pismo', Warszawa 1979, WSPS (Maszynopis).
G. K r a s o w i c z, Trudności w czytaniu - przegląd wybranych
,
koncepcji psycholingwistycznych, 'Psychologia Wychowawcza" 1991
n r 1, s. i 4-25.
G. K r a s o w i c z, Językowy aspekt terapii i profilaktyki
trudności w
czytaniu i pisaniu u dzieci, 'Scholasticus", 1992, nr 3-4, s.
65-69.
A. L e w a n d o w s k a, Z. T a r k o w s k i, Kompetencja
komunikacyjna dzieci z dysleksją i dysgrafią, '%7łycie Szkoty",
1988, nr 4.
A. L i n d, A. J o h n s t o n, Adult Literacy in the Third
World.
Stockholm 1990, SIDA.
M a ł a Encyklopedia Powszechna, Warszawa 1959. PWN.
M. M a r u s z e w s k i, Mowa a mózg, Warszawa 1970, PWN.
M. M a r u s z e w s k i, Problemy kompensacji czynności wyższych
po uszkodzeniach mózgu, [w:] A.H u I e k (red.), Pegagogika
rewalida-
cyjna, Warszawa 1977, PWN, s. 131-139.
148
Z. M a t e j ć e k, Z. y I a b, Zkouśka laterality, Bratislava
1972,
Psychodiagnosticke a didakticke testy.
Z. M a t  j ć e k, Vyvojove poruchy ćteni. Praha 1972.
Z. M a t e j ć e k, Dyslexie, Praha 1987, SPN.
R. S. P a i n e, Neurological Grand Rounds: Minimal Chronic
Brain
Syndromes. Clinical Proceedings Children's Hospital of the
District of
110
Columbia, 1966, nr 1, s. 21-40.
B. R o c ł a w s k i, Nauka pisania i czytania. Gdańsk 1990. UG.
H. S p i o n e k, Zaburzenia psychoruchowego rozwoju dziecka,
Warszawa 1965. PWN.
H. S p i o n e k, Zaburzenia rozwoju uczniów a niepowodzenia
szkolne, Warszawa 1976. PWN.
M. W e I c h m a n, Dyslexia, London 1990. British Dyslexia
Association.
E. W i i g, E. S e m e I, Language Disabilities in Children and
Adolescents, Ohio 1978.
B. Z a k r z e w s k a, Reedukacja dzieci z trudnościami w
czytaniu
i pisaniu, Warszawa 1976, WSiP.
R. Z a z z o, Metody psychologicznego badania dziecka, Warszawa
1974, PZWL.
Z. y I a b, Zkouśka jazykoveho citu, Praha 1986.
149
SPIS TREZCI
str.
Słowo
Wstępne..........................................................
.................4
Pytania....,......................,.......,.....................
................................5
I. Historia badań nad
dysieksją...................................................19
II.
Terminologia....................................................
..........................23
III. Definicja dysleksji
rozwojowej................................................ 29
IV. Częstość
występowania......,.....................,........................
.. 37
V. Etiologia - pierwotne przycryny dysleksji
rozwojowej............41
VI. Patomechanizm - wtóme przyczyny dysleksji rozwojowej....49
VII.
Diagnoza........................................................
...........................55
VIII. Symptomatologia - objawy dysleksji
rozwojowej...................61
IX,
Profilaktyka.................,..................................
......................... 79
X.
Dydaktyka.......................................................
...........................85
Xi.
Terapia.........................................................
111
............................111
XII. Prognoza i
perspektywy.....................................................
..127
XIII. Organizacje dziatające na rzecz dzieci ze specyficznymi
trudnościami w uczeniu się czytania i
pisania.....................133
XIV. Podstawowe publikacje dotyczące specyficznych
trudności w czytaniu i
pisaniu...............................................143
XV.
Bibliografia............................................,..,....
.....,................,...146
150  151
112 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • moje-waterloo.xlx.pl
  •