[ Pobierz całość w formacie PDF ]

nieuczciwej konkurencji, która za pomocą katalogerów linkuje bardzo agresywnie do
strony przez kilka dni, zobacz czy nie pojawiają się linki przychodzące, których nie
zdobywałeś samodzielnie. Brak dywersyfikacji linków przez długi czas może spowodować
takie objawy ale rzadko dla strony, która już zyskała wartość w oczach google - tutaj jest
PR 3. Dywersyfikacja linków dotyczy zarówno ich zródła jak i strony do której linkują.
Pamiętaj, że linkowanie wyłącznie strony głównej sklepu jest błędem. Jest jeszcze google
dance ale aktualnie nie zauważam takich zawirowań jak kiedyś, bo aktualizacje bazy
odbywają się nieustannie (kiedyś były cykliczne).
_________________________________________________________________________
Copyright © 2011 Evolutive & Krzysztof RdzeÅ„
krzysztof@ektywni.pl | http://krzysztofrdzen.pl | http://evolutive.pl
 41 pytań o e-commerce - konkretne odpowiedzi na trudne pytania
Pytanie 29
Jakie jest Twoje zdanie na temat platform sklepów internetowych udostępnianych na
zasadzie abonamentu lub opłaty jednorazowej.
Odpowiedz
Zadanie, które często podejmuję polega na wyciskaniu maksymalnej konwersji z ruchu na
stronach sklepu internetowego. Uważam, że nieprorozumieniem jest budowanie własnego
biznesu na systemie, w który nie możemy ingerować. Wszystkie platformy dostarczające
szablonowe rozwiązania sklepowe skutecznie uniemożliwiają dostosowywanie sklepów do
własnych potrzeb, a co za tym idzie są mało elastyczne.
Oczywiście jest kilka atutów takich rozwiązań, np. w większości trzymają się standardów
użyteczności i umożliwiają wsparcie z zewnątrz. Często dostarczają szereg integracji, które
na własnym oprogramowaniu należy wdrażać oddzielnie (allegro, porównywarki cen,
płatności online).
Uważam jednak, że mnogość funkcji nie jest najważniejsza w sklepie internetowym,
szczególnie gdy nie jesteśmy w stanie ich wykorzystać lub nasz plan marketingowy nie
zakłada ich wykorzystania. Indywidualne rozwiązania z dopracowaną funkcjonalnością,
użytecznością i charakterem to przyszłość specjalistycznych sklepów internetowych.
Pytanie 30
Chciałbym założyć sklep (właściwe to zakładam) w oparciu o produkty z firmy MLM - nie
jest istotne z której, nie dlatego, że jest to tajemnica a dlatego, że na moje pytanie
chciałbym uzyskać odpowiedz uniwersalną (firm MLM jest parę, sklepów może powstać
dużo, o różnej tematyce). Moim problemem jest sprzedaż produktów, które są
powszechnie dostępne dla wielu dystrybutorów, co za tym idzie w większości ceny są
zaniżone. Jest to dla mnie trudny orzech do zgryzienia, tym bardziej, że elementami jakimi
chciałbym przyciągnąć do mnie internautę, nakłonić go do zostawienia maila czy pózniej
sprawić by wrócił są obniżki, promocje, vouchery. Przy zaniżonej cenie będzie to znacznie
trudniejsze.
Odpowiedz
Zbuduj wartość dodatkową Twojego produktu lub produktów w oczach Twoich klientów.
Wartość dodatkowa to niekoniecznie bonusy ale np. wskazanie innego zastosowania.
Przede wszystkim staraj się budować wartość Twojej rekomendacji. Zadbaj o
_________________________________________________________________________
Copyright © 2011 Evolutive & Krzysztof RdzeÅ„
krzysztof@ektywni.pl | http://krzysztofrdzen.pl | http://evolutive.pl
 41 pytań o e-commerce - konkretne odpowiedzi na trudne pytania
wiarygodność Twojego sklepu. Zmierzaj do tego by klienci czuli się dobrze w kontaktach z
Tobą i Twoim sklepem. To kilka sposobów, które zawsze przekładają się na zdegradowanie
roli ceny - niemniej jednak wymagają konkretnych kroków i nie zawsze działają
błyskawicznie.
Przykładem mogą być moje usługi http://SoSho.pl - kompleksowe wdrożenie sklepu
internetowego. Ceny tych projektów są wyższe niż podobne usługi firm po prostu
sprzedających sklepy internetowe. W moich działaniach i planie marketingowym zadbałem
nie tylko o wyższą jakość produktów i stały rozwój oferowanych systemów ale także o
mniej materialne wartości dodatkowe, które postawiły moją ofertę ponad konkurencję: [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • moje-waterloo.xlx.pl
  •