[ Pobierz całość w formacie PDF ]

produktów i usług po dostarczeniu do odbiorcy
c) Koszty zapewnienia zgodności
1) Koszty profilaktyki
2) Koszty oceny zgodności
3) Koszty zapewnienia technicznych warunków produkcji
31. Certyfikat jakości  potwierdzenie uprawnionej jednostki, pozwalające mieć zaufanie, że
określony wyrób, proces lub usługa są zgodne z określoną normą obowiązującą w danej
dziedzinie produkcji.
a) ISO 9001  zapewnia jakość podczas projektowania, produkcji, montażu i serwisu
b) ISO 9002  zapewnia jakość w produkcji, montażu i serwisu
c) ISO 9003  zapewnia jakość podczas kontroli i badań finalnych
d) ISO 14000  wymagania dot. systemów zarządzania w aspekcie ochrony środowiska
naturalnego
32. Zdolność do zapewnienia jakości na trzech poziomach systemu:
a) Poziom firmy
b) Poziom struktury organizacyjnej
c) Poziom procesów realnych firmy
33. Cykl życia produktu  obrazuje zjawisko stopniowego nabywania i utraty jego zdolności do
zaspokajania potrzeb konsumenta:
a) Faza przed: opracowanie projektu
1) Wprowadzenie produktu na rynek:
a. Wolne tempo sprzedaży
b. Niski popyt
c. Niski poziom produkcji
d. Nierozwinięte kanały dystrybucji
e. Wysokie koszty wytwarzania i cena
2) Wzrost sprzedaży
a. Wysokie tempo wzrostu sprzedaży
b. Wzrost popytu
c. Wzrost poziomu produkcji
d. Rozwój kanałów dystrybucji
e. Spadek kosztów wytwarzania i ceny
3) Faza dojrzałości:
a. Dystrybucja osiągnęła planowaną intensywność
b. Stabilizuje się lub spada tempo wzrostu sprzedaży
4) Faza schyłku  faza schodzenia z rynku:
a. Spadek wielkości sprzedaży
b. Spadek cen
34. Strategie marketingowe:
a) Powolne odnoszenie korzyści (=zbieranie śmietanki)  wysoka cena + niska promocja
b) Szybkie odnoszenie korzyści (=zbieranie śmietanki)  wysoka cena + wysoka promocja
c) Powolna penetracja  niska cena + niska promocja
d) Szybka penetracja  niska cena + wysoka promocja
35. Zmiany produktów mogą być skuteczne, jeśli projektowany produkt lub usługa przejdą test:
a) Rynkowy  poza organizacją, czy produkt znajdzie odpowiednią liczbę nabywców
b) Ekonomiczny  opłacalność zmiany
c) Techniczny  czy organizacja posiada odpowiednią technologię do produkcji nowego produkt
36. Konieczność przeprowadzenia analiz:
a) Analizuje się je z punktu widzenia atrakcyjności produktu/technologii i ich perspektyw
rozwoju
b) Portfela działalności
c) Portfela technologicznego
1) Trzy rodzaje technologii:
a. Technologie bazowe  łatwo dostępne, szeroko stosowane w sektorze
b. Technologie kluczowe  silnie chronione, podstawa aktualnej konkurencyjności
c. Eksperymentalne  niewielkie zastosowanie, otwierają przyszłościowe możliwości
rozwoju
37. Przejawy doskonałości firmy  analiza trzech aspektów:
a) Możliwość produkowania po jak najniższym koszcie jednostkowym
b) Umiejętność dostosowania się do zmiennych wymagań rynku i preferencji konsumentów
c) Produkowanie skomplikowanych, nowych produktów wymagających zaawans. Technologii
38. Porównanie działalności przedsiębiorstwa do gry w szachy - Miller:
a) Funkcje powinny być ustawione w odpowiednim rzędzie aby realizować wybraną strategię
39. Narzędzia wspierające i pobudzające zmiany:
a) Systemy zarządzania
b) Systemy komunikacji
c) System motywacyjny
d) Infrastruktura
e) Programy szkoleniowe
40. Optymalna firma  firma działająca w takiej skali, przy której osiągając swoje cele na pożądanym
poziomie, ma najniższy jednostkowy koszt produkcji.
41. Rozwój wewnętrzny  kumulowanie środków we własnym zakresie z wygospodarowanego zysku
42. Rozwój zewnętrzny  uzupełnienie zasobów niezbędnych do rozwoju firmy w formie fuzji lub
aliansu strategicznego
a) Fuzja  łączenie majątku kilku firm w jeden organizm. Jest aktem dobrowolnym i ma
charakter strategiczny.
1) Fuzja egalitarna  łączą się równorzędne przedsiębiorstwa
2) Przejęcie (akwizycja)  łączą się firmy niejednakowe, dominuje silniejsza
3) Spin-Off  połączenie i podział  firmy realizujące podobną strukturę produkcji łączą tylko
wybrane działy.
b) Alians strategiczny  to forma porozumienia między przedsiębiorstwami, polegająca na
korzystaniu z aktywów innych firm na potrzeby własnego rozwoju
1) Związek dwóch lub większej liczby niezależnych formalnie przedsiębiorstw, oparty na
konkretnym porozumieniu i ukierunkowany na realizację celów strategicznych,
zaakceptowanych przez uczestników.
2) Rodzaje:
a. Komplementarny  dana firma włącza się do realizacji produktu rozwijanego przez
drugie przedsiębiorstwo, celem jest unikanie inwestowania w te same aktywa
b. Wspólnej integracji  firmy wspólnie realizują jakąś fazę produkcji lub wytwarzają
wspólny element, który zostaje włączony do własnych, odmiennych produktów [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • moje-waterloo.xlx.pl
  •